Lunta olen tilannut kauan sitten, ja viime yönä ja tänään sitä on satanut, hienoa! Sitten jos vielä vähän kylmenisi, ei tuo nolla astetta ole oikein mitään.

Vielä kauemman aikaa sitten tilasin myös kaksitoista "Galileoskooppia", pientä kaukoputkea. Olin jo lähestulkoon unohtanut asian koska se niiden saaminen vähän venyi. No nyt ne olivat tulleet, ja koska postin lähetyksessä oli minun nimi (koska juuri minä satuin huomaamaan mainoksen jossa niitä tarjottiin) niin minullehan ne tyrkättiin että laitapa nuo esiteltävään kuntoon keskiviikkoon mennessä.

Eilen minulle kerrottiin toisaalla että ei niitä tavallinen kuolevainen osaakaan koota, yksi oli yrittänyt tuntikausia eikä ollut saanut ensimmäistä putkea kasatuksi. Pidennetyn kahvitauon jatkoja viettäneet olivat levitelleet mukaani ottaman laatikon hilut pöydälle ja tulleet tunnin aivojumpan jälkeen siihen tulokseen että sieltä puuttui jokin rinkula eikä sitä sen takia saannut koottua.

Nyt lauantai-illan ratoksi miehen poistuttua turvallisen välimatkan päähän vuonon taakse otin sen samaisen laatikon syynin alle. Siellä oli ohjeet englanniksi, ja en nyt englantia niin hirveän paljon osaa mutta jotenkin tuntuu että ei sen ohjeen ymmärtämisessä auttaisi edes kielitaito. Netissä oli hiukan selkeämmän tuntuiset ja ainakin yksityiskohtaisemmat ohjeet norjaksi, mutta pelastus oli tietenkin YouTube!  Siellähän oli oikein useampi video jossa tätä ongelmaa ratkottiin, listan ensimmäinen oli ylitse muiden.

Ei muuta kuin tuubi-tutor päälle ja linssiä putkeen.

 

Eikä sieltä mitään puuttunut vaan päinvastoin oli liian paljon osia?! No tuskin ne mitään tärkeitä olivat! :D (Eli jos kyseessä olisi esim. auto niin tuossa olisivat ne kuuluisat viimeiset sanat.)

 

Mitenkähän sitä pärjäisi ilman YouTubea? Kyllä jäisivät kaukoputket kokoamatta ja sukkien kantapäät neulomatta.

No ihan en vielä sampanjapulloa poksauta auki koska enhän minä ole tuota käytännössä vielä kokeillut; pienen lonkeron voisi tämän suuren saavutuksen kunniaksi tuhota. Enää yksitoista putkea jäljellä, ne eivät ole minulla kotona ja lonkeron nauttimisen jälkeen en voi niitä lähteä hakemaankaan. Sorry ja kippis!