Minä en ymmärrä, mikä kaikkia ulottuvillani olevia teknisiä laitteita on viirannut viime aikoina?! Ne EIVÄT toimi tällä viikolla. Töissä huusin Nuoren Miehen apuun kun dvd ei suostunut käynnistymään. Ajattelin että hänellä on jokin miehekäs looginen selitys. Mutta ei hänellä ollut. Hän oli aivan yhtä avuton kuin minäkin. Hänen avuton strategiansa oli avata ja sulkea soittimen luukku pari kertaa, niin ehkä se alkaisi toimia. Niin, kertoi minun sarkastinen katseeni, mitäpä luulet minun tehneen viimeiset 15 minuuttia kymmenen kärsimättömän jee-me-katsotaan-filmi -asentoon laittautuneen 2.- ja 3. luokkalaisen edessä? Katseeni ei tehonnut, hän avasi ja sulki sen h...tin luukun, ruutu pimeni ja filmi lähti pyörimään.

Kotona huokasin ääneen kauan tiedossa olleen ongelmani: digiboksin kautta näkyvillä YLE:n kanavilla ei tekstitys toimi. No sinun täytyy vain mennä valikkoon ja valita tekstityksen kieli, neuvoi Parempi Puolikas. Kai minä nyt hitto vie olen sen tehnyt, ja sen minä OSAAN; kauan flunssaa pidellessäni kulutin päivän valoisat tunnit Travel Channelilla ja opin lopultakin valitsemaan tekstitykseen kielen. Olen seurannut Globe Trotteria suomen-, englannin-, norjan- ja ruotsinkielisellä tekstillä, joten KYLLÄ MINÄ TIEDÄN että YLE:n tekstejä ei kerta kaikkiaan saa näkyviin! Taaskaan minua ei kuunneltu, jälleen sanani olivat pelkkää ilmaa, Parempi Puolikas meni valikkoon ja valitsi suomen kielen kuten minä olen tehnyt kymmeniä kertoja, ja eikö viulu soikoon alkanut tekstitys vilistä ruudun alareunassa.

50582.jpg

Äsken leikin kuvankäsittelyohjelmalla ja laadin huvin vuoksi jonkinlaisen html-albumin, mikä se nyt sitten lieneekään. Tein sen monta kertaa, koska pari ensimmäistä tallennusta hukkuivat jonnekin tämän pohjattoman härvelin sisään, enkä löydä niitä mistään. Viimeisen kerran tallensin huolellisesti paikkaan, jonne tie on tuttu, ja menin sinne avaamaan tuotostani, mutta tietenkään se ei auennut. Yritin uudelleen, eikä se auennut. Nykäisin Paremman Puolikkaan omalta koneeltaan viereeni ja sanoin totta kai syyttävään sävyyn ettei se aukea. Hän alkoi kritisoida minun valokuvamappiani, järjestellä sinne jotain alamappeja, ja minun kärsivällisistä korvistani tuli savua. Minun kansioitani ei ole lupa siivota, haluan vain tietää miksei html-albumi aukea. No en minä tiedä, en ymmärrä siitä sen enempää kuin sinäkään, hermostui Parempi Puolikas, näpäytti samaa kuvaketta kuin minäkin ja albumi levähti ruudulle kaikkine hupsuine kuvineen.

Hyväksyn täysin sen, että miehet ymmärtävät usein naisia enemmän tekniikan päälle ja siten saavat enemmän aikaan sillä saralla. Mutta tämmöistä teknisten laitteiden taholta tulevaa diskriminointia minä en sulata.


Teksti on julkaistu Paremman Puolikkaan ollessa poissa kotoa. Muuten se ei olisi suostunut ulostautumaan. Ei minun painamana.