Hörh! Nyt se sitten iski! Pohjoiskalotin vakavin sairaus! Minulla on moottorikelkkakuume! YllättynytKlink Klink (raha)Kieli ulkona

Miehen vanha meluisa Arktinen kisuli on levännyt vuonon takana navetassa jo pari talvikautta, ja sillä ei ole joka kerta päästy kovin kauas silloinkaan kun se on ollut lumella in action, siitä tuo otsikon kysymys. Minä olen tällä loistavalla kelkkatietämykselläni julistanut jo vuosia sitten että Lynx on mun juttu, en ole kyllä muistaakseni milloinkaan ajanut senmerkkistä vehjettä, ja tuskin ollut kyydissäkään... Mutta naapurin Lynxin uria kuljetaan koirien kanssa joka päivä. Eli minulla on siitä merkistä kuitenkin loppujen lopuksi eniten kokemusta! ;)

ranger_v800.jpgIMGTH_Adventure_V-800.jpg

Kuumettani lievittääkseen mies on etsinyt netistä tämän viikon viikonloppupaikan lähistöllä myytäviä nelitahti-Lynxejä. Ja tarkistanut että pankki antaa lainaa tarvittaessa. Luminen talvi voi koitua kalliiksi... Sitten kun meidän kunnassa on vielä moottorikelkan laillisesti ajaminen tehty mahdollisimman vaikeaksi. Meiltä kotoa pääsee heti kelkanuralle joka seuraa poroaitaa alas ensimmäiselle järvelle, ja yhtyy järven takana moottorikelkkareittiin. Sitä uraa vaan ei ole lupa ajaa, siitä voisi joku halutessaan lykätä 8000 kruunun sakot... Vaan pitäisi laittaa kelkka perävaunuun ja ajaa reilut kaksi kilometriä, parkkeerata auto ja ottaa kelkka vaunusta. Se on hurjan kätevää, ja sitä noudattaakin sen takia 0 % seudun asukkaista. :)