Märkäpuvun hankkiminen sai kyllä kieltämättä minun loma-ajatteluuni ihan uusia ulottuvuuksia. Olen haaveillut kaukaisista etelän hiekkarannoista, mutta nyt voinkin rantalomailla ihan täällä kotimaisemissa. Sateessa ja 7 asteen ulkolämpötilassa ja 12 m/s puhaltavassa itätuulessa nautiskelin ihan täysillä Ekkerøyn rantsusta. Suurempia vahinkoja ei sattunut muille kuin leijalle, josta yhtäkkiä paukahtivat ilmat pihalle, mutta sitä ennen se ehti höykyttää minua hiukan rannalla kun yritin sitä kääntää... Suurin osa onnettomuuksista sattuukin nimenomaan rannalla eikä vedessä itse surffaustilanteessa, tämä olkoon todisteena siitä. Tiistain tuuleen leija oli minulle aivan liian iso, joten olin vain sivustakatsojana, ja päivän kohokohta olikin sitten grillattu villilohi tunnelmallisessa kesäravintolassa. Keskiviikkona oli kyllä pitkään aikalailla sopiva tuuli, mutta minä tupelsin sen verran pitkään rannalla etten ehtinyt kokeilla montakaan kertaa ennen kuin tuuli hylkäsi minut ja leija joutui valtimovuodon takia sairaslomalle... Kun ei siitä laudan päällä seisomisesta vielä oikein mitään tullut, niin kaipa ne eilispäivän kohokohdat olivat pippuriturska siellä samaisessa ravintolassa ja tapas-välipala kotimatkalla...

wrapper_logo.gifwrapper_viewshow.gifwrapper_getyourown.gif